Handelsbetingelser

Handelsbetingelser
www.rejsebagage.dk

Webshoppen www.rejsebagage.dk ejes og drives af:

AZ Solutions IVS
Odensegade 20, kld.th
2100 København Ø
CVR 40014462

Betingelser for handel på rejsebagage.dk
Handel i webshoppen sker i henhold til nedenstående vilkår og betingelser.
Køb af varer i webshoppen er betinget af, at du accepterer disse vilkår og betingelser, der herefter udgør en aftale mellem dig og AZ Solutions.

Indgåelse af aftale om køb
Vores shop er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker vores onlinebutik grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle i shoppen skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Ved køb på www.rejsebagage.dk vil eventuelle ekstra betalinger for eksempelvis fragt og betalingskortgebyrer først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Priser
Alle priser på rejsebagage.dk er angivet i DKK og vil være inklusiv moms, men eksklusiv fragt.

Priserne på produkterne i shoppen kan til enhver tid ændres, men disse ændringer vil ikke påvirke ordrer, for hvilke vi allerede har sendt en bekræftelse.

Der tages forbehold for, at der kan forekomme pris- og trykfejl.

Reklamation
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Din reklamationsret gælder 24 måneder fra købsdato.

Ved afgørelsen af om der er fejl, og mangler ved varen, finder købeloven anvendelse, hvorfor forhold som varens normale levetid, fejl opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse, almindeligt slid m.v. kan indebære, at der ikke er tale om en mangel.

Du skal henvende dig indenfor ”rimelig tid”. Det vil sige, at du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du skal reklamere over din vare ved at sende os en mail inkluderende kvittering og ordrebekræftelse.

Har du nogle spørgsmål eller er du i tvivl om, hvordan du håndterer din reklamation, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på mail: info@rejsebagage.dk eller på telefon: 60703755 alle hverdage fra kl. 12:30 – 15:30

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage fra den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail til info@rejsebagage.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du kan kun returnere varer ved at sende din ordre retur til os.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Udgifterne for returnering vil typisk beløbe sig til ca. 100 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret og returret, hvis;
– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Herunder må du ikke fjerne prismærker/labels fra varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

AZ Solutions IVS
Odensegade 20, kld.th.
2100 København Ø
Mrk.: Webordre retur

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og kvitteringer.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Angående forbehold for udseendet af varer.
Computerskærme kan være indstillet forskelligt og de kan variere meget i størrelse. Derfor kan farvegengivelser variere meget, alt efter skærmen. Vi kan ikke garantere, at de farver du ser på din skærm afspejler den præcise farve varen har. Vi forsøger dog at beskrive varen bedst muligt. Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice for yderligere information om varerne.

Skatter og afgifter samt told
Bestiller du varer fra et EU-land til et andet EU- land, skal du normalt ikke betale skatter og afgifter samt told, da andre EU-lande er fritaget herfor efter reglerne om varernes frie bevægelighed indenfor EU.
Vi påtager os intet ansvar for skatter, afgifter og told.

Persondata
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, Adresse, Telefonnummer og E-mail adresse

Disse informationer registreres med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Rejsebagage.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Læs vores fulde persondatapolitik her.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@rejsebagage.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

Sikker betaling
Det betalingskort, du anvender, skal være dit eget. Alle kredit-/betalingskortindehavere er genstand for validering, kontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis udstederen af dit betalingskort afviser betaling, vil vi ikke være ansvarlige for eventuelle forsinkelser eller manglende levering af din ordre. I tilfælde af at dit korts godkendelse og validering bortfalder, forbeholder Rejsebagage.dk sig ret til at annullere din ordre.

Ved at indsende en ordre til Rejsebagage via www.rejsebagage.dk garanterer du, at oplysningerne vedrørende betaling af din ordre er gyldige og korrekte. Når din bestilling er accepteret og behandlet af os, vil betalingen ske og du har hermed givet din tilladelse til, at vi kan foretage den betalingskontrol, som vi måtte finde passende.
Betalingen bliver fratrukket din konto, når din vare afsendes fra webshoppen.

Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Krypteringen sikrer, at ingen kan aflytte eller kopiere kortinformationer. Transmissionen er godkendt af PBS/NETS. Når du befinder dig i en sikker zone, vises der, i dit browservindue, et lille “Secure Server”-ikon. I Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome og Safari er dette lille ikon en lukket hængelås.